Bieżące informacje

„Moja Komenda” w Twoim telefonie. Mobilna aplikacja , która ułatwia kontakt z Policją.

Data publikacji 25.02.2023

Aplikacja mobilna „Moja Komenda” została przygotowaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Policję w ramach programu „Dzielnicowy bliżej nas”. Jest to aplikacja bezpłatna opracowana na urządzenia mobilne bazujące na systemach operacyjnych Android oraz iOS. Aplikacja ta pomoże odnaleźć najbliższą policyjną jednostkę oraz wskaże trasę dojścia lub dojazdu. Dzięki aplikacji, każda osoba zainteresowana, szybko odnajdzie dzielnicowego z terenu całego kraju.

Aplikacja „Moja Komenda”  została stworzona, aby mieszkańcy jeszcze szybciej i łatwiej mogli odnaleźć najbliższą jednostkę Policji, bądź uzyskali dane telefoniczne i adresowe dzielnicowych na terenie kraju.  Aplikacja, po jej zainstalowaniu, może pracować w trybie off-line, jednak jej pełne funkcjonalności są widoczne przy zapewnieniu dostępu do sieci Internet.

Baza danych zawiera informacje o wszystkich obiektach policyjnych dostępnych dla interesantów, a także dane kontaktowe ponad 8 tysięcy dzielnicowych z terenu Polski.

Pamiętajmy jednak, że aplikacja „Moja Komenda” została przygotowana z myślą o osobach, które kontaktują się z Policją w sytuacjach innych, niż te bezpośrednio zagrażające życiu lub zdrowiu. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie, aplikacja sama odnajdzie najbliższą jednostkę Policji, wskazując trasę dojazdu lub dojścia.

W przypadku kiedy szukamy policjanta pierwszego kontaktu, wystarczy, że wprowadzą Państwo miejscowość, nazwę ulicy i numer posesji, a aplikacja wyszuka dzielnicowego, który dba o ten rejon. Dzielnicowych można wyszukiwać także po ich imionach i nazwiskach. Dla ułatwienia Państwu obsługi, w przypadku małych miejscowości, wystarczy wpisać samą nazwę miejscowości. Dzięki aplikacji, za pomocą jednego kliknięcia, można połączyć się ze swoim dzielnicowym, bądź wysłać do niego wiadomość. Podany adres e-mail ułatwi kontakt z dzielnicowym, ale nie służy do składania formalnych zawiadomień o przestępstwie, wykroczeniu, petycji, wniosków ani skarg w rozumieniu przepisów.

Należy pamiętać, że dzielnicowi nie pełnią służby całodobowo, stąd też w sytuacji kiedy dzielnicowy nie odbiera służbowego telefonu komórkowego, aplikacja jednym kliknięciem przekieruje Państwa do jednostek, w których pełnią oni służbę gdzie uzyskają Państwo informację dotyczącą dostępności dzielnicowych.

Przypominamy, że w nagłych przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112 lub kontaktować się z dyżurnym jednostki Policji.

asp. szt. Sylwia Serafin
Oficer Prasowy KPP w Lubinie
Telefon: 601 974 322

 

Powrót na górę strony