Bieżące informacje

Kolejny mieszkaniec Lubina dał się oszukać. Stracił ponad 80 tysięcy złotych. Ku przestrodze publikujemy nagranie, jak przebiega rozmowa z oszustem bankowym.

Data publikacji 16.09.2021

64 – latek z Lubina dał się podejść oszustowi, który podał się za przedstawiciela firmy zajmującej się obrotem kryptowalutami. Mężczyznę skusiła obietnica szybkiego zysku. W konsekwencji pokrzywdzony stracił 84 tysiące złotych. Ku przestrodze publikujemy przykładowe nagranie przekazane przez policjantów z Piaseczna jak przebiega rozmowa z oszustem bankowym, który namawia do zainstalowania aplikacji do zdalnego pulpitu

Jak można zaobserwować w ostatnim czasie ofiarami oszustw internetowych padają zarówno ludzie starsi i mniej techniczni, jak i młodsi, obyci z technologią, którzy uwierzyli na przykład w podejrzane transakcje na ich koncie, albo też w historyjkę, że ktoś im zainfekował urządzenie.

Lubińscy policjanci odebrali kolejne zgłoszenie oszustwa. Ofiarą przestępców padł 64 – letni mieszkaniec miasta. Mężczyzna kompletnie nieświadomy zagrożenia uwierzył swojemu rozmówcy, że jest przedstawicielem firmy zajmującej się obrotem kryptowalut. Oszust namówił 64 – latka do zainstalowania aplikacji anydesk (jest to aplikacja do zdalnego pulpitu), a następnie wykorzystując dostęp do jego danych osobowych i konta, zaciągnął kredyt w wysokości 84 tysięcy złotych.

To nie jedyny przypadek, jaki został zgłoszony funkcjonariuszom w ostatnim czasie, dlatego ostrzegamy i apelujemy o zachowanie rozsądku przy tego typu transakcjach.

W przeciwdziałaniu tego typu przestępstwom bardzo ważna jest prewencja, czyli wyczulanie potencjalnych ofiar, aby mieli mniej zaufania do obcych osób oferujących szybkie wzbogacenie się, szczególnie na operacjach finansowych.

Ku przestrodze przekazujemy opublikowaną przez policjantów z Piaseczna nagranie rozmowy którą odbyła 26- letnia mieszkanka tego miasta z oszustem. Mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku, zaniepokojony jak słychać na nagraniu wykrytą przez bank podejrzaną transakcją na jej koncie. By jej „zapobiec” i jak twierdzi zgodnie z regulaminem banku instruuje klientkę i przekonuje, że połączy ją z działem technicznym. Jednak by to zrobić, przekazuje jej nazwę aplikacji, którą koniecznie musi teraz zainstalować. Okazuje się, że jest to znana darmowa aplikacja tzw. zdalnego pulpitu, niestety coraz częściej, jak dziś wiemy, wykorzystywanej przez oszustów bankowych.

Jeśli zainstalujemy taką aplikację wówczas przestępca widzi wszystko, co robimy na smartfonie czy komputerze. Otrzymuje on także pełną kontrolę nad naszym kontem bankowym. Kradzione są dostępne tam środki finansowe, mogą również z naszego konta zostać zaciągnięte kredyty.

W tym przypadku mieszkanka Piaseczna nie dała się oszukać i sama ostrzega dziś innych przed oszustami wymuszającymi instalację aplikacji tzw. zdalnego pulpitu.

Policjanci przypominają, by w podobnej sytuacji natychmiast się rozłączyć i osobiście skontaktować się ze swoim bankiem! Prezentowane nagranie niech będzie ostrzeżeniem.

Źródło: KPP w Piasecznie

asp. szt.  Sylwia Serafin

Oficer Prasowy KPP w Lubinie

Telefon: 601 974 322


 

Film 175-213142.mp4

Opis filmu: Rozmowa telefoniczna z mężczyzną podejrzewanym o dokonywanie przestępstw przez Internet

Pobierz plik 175-213142.mp4 (format mp4 - rozmiar 40.84 MB)

Powrót na górę strony