Bieżące informacje

Jeśli pisze do Ciebie znajomy o podanie kodu BLIK – uważaj!!! To może być oszustwo

Data publikacji 02.10.2023

Mieszkanka Lubina straciła 1200 złotych po tym, jak oszust wyłudził od niej pieniądze za pomocą aplikacji Blik. Sprawca podszył się pod znajomą pokrzywdzonej, a następnie za pomocą komunikatora, w wiadomości poprosił kobietę o podanie kodu blik. Wymyślona historia dotyczyła zakupów i braku możliwości zalogowania się na swoje konto. Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu. Metoda na tzw. „BLIKA”, to nowa forma oszustwa. Przypominamy, że uważne i ostrożne korzystanie z urządzeń z dostępem do internetu może zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych i nie podawaniu ich nikomu, zwłaszcza przez telefon, czy wiadomości tekstowe.

Lubińscy policjanci otrzymali zgłoszenie od mieszkanki Lubina, że nieznany sprawca włamał się na jej konto na profilu społecznościowym, a następnie za pomocą komunikatora, podszywając się pod jej znajomą, poprosił o podanie kodu Blik. Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępca wypłacił pieniądze z bankomatu. Tym razem wymyślona historia dotyczyła zakupów w sklepie i awarią konta koleżanki pokrzywdzonej.

Jak uchronić swoje pieniądze w takim przypadku?  Jeżeli dostaniesz taką wiadomość od znajomego, nie przekazuj żadnych kodów dostępowych do swojego konta bankowego. Zadzwoń osobiście na numer telefonu i potwierdź, czy to na pewno znana Ci osoba, a nie przestępca, który włamał się na  jej konto u ukradł tożsamość, aby właśnie w taki sposób ukraść Twoje pieniądze.

W związku z tym, że nie jest to pierwsza taka sprawa prowadzona przez lubińskich policjantów, kolejny raz apelujemy o ostrożność. Metoda na tzw. „BLIKA”, to nowa forma oszustwa, którą posługują się przestępcy wyłudzający pieniądze. Kradną w Internecie "tożsamość osoby". Następnie podszywają się pod nią i wykorzystując zaufanie, proszą jej znajomych o podanie hasła "Blik". Oszuści najczęściej dodają, że właśnie stoją przy kasie i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta płatnicza akurat w tym dniu straciła ważność lub proszą o szybką pożyczkę na zakupy przez Internet, obiecując szybki zwrot środków finansowych

Pamiętajmy o ostrożnym korzystaniu z urządzeń z dostępem do Internetu, gdyż tylko czujność i rozwaga, mogą zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych, o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania czy o nieotwieraniu maili od nieznanych nadawców.

Przypominamy również, że oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

asp. szt. Sylwia Serafin
Oficer Prasowy KPP w Lubinie
Telefon: 601 974 322

 

Powrót na górę strony