Mieszkanka Lubina wystawiła na sprzedaż obuwie. Straciła 2 tysiące złotych
Policjanci nieustannie ostrzegają o metodach działań oszustów oraz przekazują na co zwracać uwagę, aby zapobiec utracie swoich oszczędności. Scenariusze działań przestępców w gruncie rzeczy są do siebie podobne, lecz różnią się szczegółami, dostosowywanymi do sytuacji osobistej oraz wieku potencjalnych ofiar. Do takiego oszustwa doszło na terenie powiatu lubińskiego. Pokrzywdzona utraciła w wyniku działania przestępców 2 tysiące złotych.
Do lubińskiej jednostki Policji zgłosiła się mieszkanka miasta, która oświadczyła, że została oszukana podczas próby sprzedaży obuwia. Poprzez portal odezwała się do niej osoba zainteresowana kupnem butów zaproponowała płatność przez stronę internetową. Sprawca wysłał link do fałszywej strony banku. Pokrzywdzona wpisała login i hasło do swojego konta bankowego i w tym momencie z jej rachunku wypłacono 2 tysiące złotych. Wtedy też zgłaszająca zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.
Pamiętajmy! Scenariusz ataków ze strony oszustów jest zwykle taki sam, a przynajmniej zbliżony. Policjanci przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące PINU czy trzycyfrowego kodu, znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego, banku czy firmy kurierskiej. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. W razie wątpliwości zapytajmy inne osoby, czy korzystały z podobnych płatności i jak one wyglądały. To może uratować oszczędności zgromadzone na koncie.
asp. szt. Sylwia Serafin
Oficer Prasowy KPP w Lubinie
Telefon: 601 974 322